Góly, fauly, ľudová múdrosť a nefalšované športové emócie. Takto poznáme na Slovensku dedinský futbal, ktorý nezostal len na ihrisku za dedinou, ale vďaka projektu Iná Liga sa dostal aj na obrazovky. Dedinský futbal pokračuje aj v ďalšej sezóne, tentokrát však s novým sponzorom.
Existencia Inej Ligy bola ohrozená
Iná Liga je projekt, ktorého cieľom bolo pred tromi rokmi priblížiť pravú dedinskú futbalovú atmosféru, hlášky plné ľudovej múdrosti, no najmä zábavu. Počas uplynulých troch rokov existencie projektu vyšlo 130 epizód s dosiahnutou métou päť miliónov videní na Youtube. Napriek úspechu a tisíckam fanúšikov riešila Iná Liga ešte nedávno otázku svojej existencie: „Prišli sme o sponzora, ktorý by zabezpečil produkciu celej jesennej časti. Dostali sme veľkú podporu fanúšikov, slovnú aj finančnú, avšak vedeli sme, že nejde o dlhodobé riešenie, ktoré by projekt zachránilo,“ hovorí Jakub Bubeník z projektu Iná Liga.
Šport, ale aj zábava
Fanúšikovia Inej Ligy sa okrem finančnej podpory, ktorá zabezpečila víkendové natáčanie, postarali najmä o pozitívne šírenie projektu. Vďaka tomu sa Inej Lige ozvalo niekoľko potenciálnych sponzorov a medzi nimi bol aj nový generálny partner. „Vnímame, že dedinský futbal je na Slovensku tradíciou. Spája športových nadšencov, ale aj tých, ktorí sa chcú možno len zabaviť. Iná Liga spája obe – šport a zábavu, ktoré sú na Slovensku už dekády prostriedkom spájania,“ zhodli sa Ľubomír Bľanda a Miroslav Berecký, majitelia internetového obchodu Prevádzkareň.sk, ktorý sa stal generálnym partnerom projektu Iná Liga.
Iná Liga buduje komunitu
Vďaka štábu Inej Ligy majú diváci možnosť nakuknúť do šatní a vďaka kamere, ktorú nosí rozhodca, sa pozerať na futbal aj z pozície milovaného i nenávideného arbitra. „Sami tento projekt sledujeme a vnímame, že vytvára silnú komunitu, do ktorej patríme aj my. Bola by škoda, ak by úsilie šíriť šport, ale aj ľudskosť a priateľstvo zaniklo pre nedostatok financií. Tam kde je ľudské nadšenie a ochota tvoriť obsah sa vždy nájdu riešenia. Sme radi, že sme toho súčasťou,“ dodávajú Bľanda a Berecký.
Prevádzkareň, to je Iná Liga
Generálny partner Prevádzkareň.sk zabezpečí chod celého projektu Iná Liga. Financie budú použité najmä na produkciu pravidelného vysielania, o ktorú sa stará kreatívny tím zložený z kameramanov, moderátorov, strihačov, ale aj ľudí spravujúcich web či sociálne siete. Peňažná podpora, ktorá prišla zo strany fanúšikov, poputuje zrejme dedinským mužstvám. „Je veľa dedinských klubov, ktoré pomoc potrebujú. Vyberieme si tie najrelevantnejšie, o ktorých podpore budeme určite informovať,“ hovorí Jakub Bubeník z projektu Iná Liga.